top of page

TEATR MUZYCZNY W GDYNI

Od 1988 roku występowała na scenie Teatru Muzycznego w Gdyni. Podczas spektakli dyplomowych w reżyserii opiekuna roku - Grzegorza Chrapkiewicza kreowała dramatyczną rolę Jewdokii Potapownej w „Zmierzchu" Isaaka Babla, a w „Andzie” objawiła swoją wszechstronność artystyczną, wykonując brawurowo piosenki Andy Kitchman i Ordonki.Na dużej scenie zadebiutowała w sztuce "Jesus Christ Superstar" jako apostołka u boku Marka Piekarczyka. Na Jej głosie opierał się też m.in słynny kultowy spektakl ”Les Miserables” wystawiany przez samego Camerona Mackintosha. Potem było wiele ról i wiele spektakli, takich jak m.in:

  • Dramatyczna rola Chawy w "Skrzypku na dachu", w reżyserii Jerzego  Gruzy

  • Antonia w "Człowieku z La Manchy", w reżyserii Jerzego Gruzy

  • Consuela w "West Side Story" w reżyserii Tomasz Dutkiewicza i choreografii Jarosława Stańka,

  • Halineczka w "Żołnierzu Królowej Madagaskaru", sztuce wystawianej nie tylko na deskach teatralnych, ale również na antenie Teatru Telewizji

  • Dolly w "Operze za trzy grosze" reżyserii Jerzego Gruzy i inne.

 

TEATR MUZYCZNY W POZNANIU

W 1993 dostała angaż do prestiżowego Teatru Muzycznego w Poznaniu, gdzie grała główne role Daisy w "Balu w Savoyu" i Sally w "Me and my Girl" w reżyserii Daniela Kustosika. Publiczność i krytycy nie szczędzili słów uznania ze względu na trudność ról, łączących aktorstwo, taniec, śpiew oraz step.

 

TEATR SYRENA W WARSZAWIE

W 1994 roku za namową słynnego choreografa Jarosława Stańka, przystąpiła do castingu do roli głównej w spektaklu "Ludożercy" w reżyserii Z. Korpolewskiego. Rolę otrzymała i podjęła decyzję o przeniesieniu się do Warszawy. W Syrenie pracowała przez 4 lata, kreując w tym czasie wiele ról. Niezwykle cenioną przez krytyków i publiczność była też rola główna w farsie "Rozkoszna Dziewczyna" w reżyserii Barbary Borys-Damięckiej, gdzie występowała w roli Anetki u boku Jana Kociniaka, Bogdana Łazuki i Piotra Polka oraz  Ofelii w spektaklu "Noc w Teatrze" w reżyserii M. Robaczewskiego partnerując m.in. Lidce Korsakównie .

W spektaklu "Poczekalnia" w reżyserii Z. Korpolewskiego nagradzana gromkimi brawami za wykonanie słynnej arii z opery "Carmen".

Zapraszana do udziału w Benefisach Hanki Bielickiej, Ireny Kwiatkowskiej, Jaremy Stępowskiego i Zbyszka Górnego

Przez wszystkie te lata występowała i doskonaliła umiejętności aktorskie u boku wielkich artystów takich jak m.in.:

Hanka Bielicka,Irena Kwiatkowska, Teresa Lipowska, Lidia Korsakówna, Alina Janowska, Zofia Czerwińska, Iga Cembrzyńska, Lena Szurmiej, Roman Kłosowski, Tadeusz Pluciński, Wiesław Drzewicz, Jan Kociniak, Bogdan Łazuka, Wiesław Michnikowski, Czesław Majewski, i inni.

 

TRASA KONCERTOWA PO USA

Wielkim zaszczytem oraz docenieniem  warsztatu artystycznego Jolanty Mrotek było  wybranie Jej przez Hankę Bielicką do elitarnego grona artystów i zaproszenie do udziału w trasie koncertowej po USA. Jolanta Mrotek występowała z zespołem gwiazd Teatru Syrena w spektaklu "55 kapeluszy Pani Hani".

 

TEATR ROMA W WARSZAWIE

W 1998 roku po długich i trudnych castingach ogłoszonych w całym kraju dostaje się do pierwszej produkcji Teatru Muzycznego Roma i kreuje u boku  m.in. Janusza Józefowicza  jedną z głównych ról - Irenę Roth, temperamentną arystokratkę. Jako jedyna otrzymuje równocześnie drugą pierwszoplanową rolę, wymagającą dużej sprawności tanecznej i wokalnej – Tess.

 

TEATR NOWY W WARSZAWIE

W 2001 roku dostała się do obsady Teatru Nowego.

Gra  Ginę w spektaklu "Zagraj to jeszcze raz Sam" w reżyserii samego mistrza Adama Hanuszkiewicza.

 

TEATR SABAT W WARSZAWIE

Przez 14 lat dzierży niepodważalnie status  wielkiej gwiazdy tego Teatru. Udziela wraz z mężem Jarosławem Grudzińskim (scenografem , architektem i współtwórcą teatru )wszechstronnej pomocy organizacyjnej a przede wszystkim artystycznej założycielce Małgorzacie Potockiej,korzystającej przede wszystkim z bogatego  doświadczenia  teatralnego  Jolanty. Przez te wszystkie lata kreuje dziesiątki ról. Od Marleny Dietrich, poprzez Marylin Monroe, po Lady Gagę . Widzowie wielokrotnie podkreślali, że przychodzili do Sabatu ze względu na jej niesamowitą charyzmę i wszechstronny talent.Miała swoją publiczność i rzesze fanów,obdarowywana koszami kwiatów i niemilknącymi owacjami.

W 2014 r. ze względu na ciągłe problemy z wypłatami wynagrodzeń  i   notoryczne  nieporozumienia z właścicielką w kwestii braku rozwoju teatru ,adwokat Jolanty złożył w jej imieniu rezygnację z pracy i wymówienie w trybie natychmiastowym.

 

CHRONOLOGICZNIE:

1990 – 1993 Solistka Teatru Muzycznego w Gdyni

  • „Skrzypek na dachu”,  Chawa, reż. J. Szurmiej

  • „Człowiek z la Manchy”, Antonia,  reż. J. Gruza

  • „Piosenki Lwowskie”, zespół, reż. J.  Gruza

  • „West Side Story”, Consuella, reż. T. Dutkiewicz

  • „Opera za trzy grosze”, Dolly, reż. J. Gruza

  • „Les Miserables”, zespół, reż. J. Gruza

  • „Olivier”, zespół, reż. R. Roger

  • „Jesus Christ Superstar”,  apostołka, reż. J. Gruza

  • „Pierścień i róża”, dama dworu, reż. J. Gruza

  • „Żołnierz Królowej Magadaskaru”, Halineczka, reż. J. Gruza

  • „Zmierzch”,  Patapowna, reż. G. Chrapkiewicz

  • „Anda i inni”, A. Kitchman /Ordonka, reż. G. Chrapkiewicz

 

1993 – 1994 Solistka Teatru Muzycznego w Poznaniu

Role główne:

  • „Bal w Savoyu” , Daisy, reż. D. Kustosik

  • „Me and my girl” - Sally, reż. D. Kustosik

Pozostałe:

  • „Hrabina Marica”, Liza, reż. B. Czosnowska

  • „Student żebrak”, Bronka, reż. D. Kustosik

  • „Zorba” zespół, reż. D. Kustosik

 

1994 – 1998 Teatr Syrena w Warszawie

Role główne:

  • „Ludożercy”- Balangana, reż. Z. Korpolewski

  • „Rozkoszna dziewczyna”, Anetka, reż. B. Borys-Damięcka

Pozostałe:

  • „Królowa Przedmieścia”, Lila, reż. B. Borys – Damięcka

  • „Człowiek we Fraku”-partnerka Jacka Wójcickiego,reż.B.Borys-Damięcka

  • „Biedny B.B”, Panna H, reż. L. Szurmiej               
    http://www.e-teatr.pl/pl/realizacje/7971,szczegoly.html

  • „Noc w teatrze”, Ofelia, reż. M. Robaczewski

  • „Poczekalnia”, Carmen, reż. Z. Korpolewski

  • „Książe i żebrak”, paź, reż. Z. Bogdański

  • „Kwiaty polskie” J. Tuwima, reż. M. Wysocki

  • „Tych lat nie odda nikt”, reż. Z. Korpolewski

  • „Rewia na luzie”, reż. Z. Korpolewski

  • „Piosenki lwowskie”, reż. Z. Korpolewski

  • „Benefis Hanki Bielickiej”, reż. Z.Korpolewski

  • „Benefis Jaremy Stępowskiego”, reż. Z. Korpolewski

  • „Irena do domu”, reż. Korpolewski

  • „Cafe pod Minogą”, reż. Z. Korpolewski  

 

1998 – 2001 Teatr Roma w Warszawie

Role główne:

  • „Crazy for you”, Irena Roth / Tess, reż. W. Kępczyński,  J. Józefowicz

Pozostałe:

  • „Wesoła wdówka”, Sylviana,reż. T. Wiśniewski

  • „Orfeusz w piekle”, Świta Plutona,reż. W. Kępczyński

 

2001 – 2002 Teatr Nowy w Warszawie

  • „Zagraj to jeszcze raz sam”, Gina, reż.  A. Hanuszkiewicz

 

2001 – 2014 Teatr  Sabat  w Warszawie

  • „Serenada Księżycowa”

  • „Rewia moja miłość”

  • „Viva  Małgosia”

  • „Pocałunki świata”

  • „Życie jest sceną”

  • „Witaj Europo”

  • „Rewia Forever”

  • „Hollywood  na Foksal”

  • „Broadway-Foksal Street”

 

2014 Sala Kongresowa Warszawa

  • „My Fair Lady”,  Pani Pearce  reż. Darek Niebudek 

 

2015 Teatr Impresaryjny

  • „Swing”, wg.  Abelarda Gizy, Agata, reż. D. Niebudek,

  • Facebook Social Icon
bottom of page